Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Hemen çıkma oranı nasıl düşürülür sorusu ile ilgili yanıt vermeden önce hemen çıkma oranının ne olduğunun tanımının yapılması gerekir.


Hemen Çıkma Oranı Ne Demektir?

Dünyanın en büyük arama motoru Google tarafından yapılan “hemen çıkma oranı” ile ilgili tanıma göre siteye gelen herhangi bir kullanıcının sitede bir başka sayfaya giriş yapmadan önce çıkış yüzdesi olarak bilinir. Yani bireysel ya da kurumsal bazda faaliyet gösteren herhangi bir web sitesine 100 kişinin geldiği varsayılırsa bu gelen ziyaretçilerden 85 tanesi içeriği inceledikten hemen sonra siteden ayrıldı. Kalan 15 katılımcı ise site içerisinde gezinmeye devam etti. Böyle bir durumun meydana gelmesi halinde hemen çıkma oranı %85 olacaktır.


Hemen Çıkma Oranının Önemi Nedir?

Herhangi kategoride içerik üreten bir web sitesi olursa olsun, en önemli kriterlerden ve hedeflerinden bir tanesi ziyaretçilerin site içerisinde daha uzun tutmak olmaktadır. Bunun bir yolu da özellikle de katılımcıların site içerisinde gezinme isteklerini arttıracak ve çeşitli içeriklerin site içerisine eklenmesidir.


Hemen Çıkma Oranı Kaç Olmalıdır?

Hemen çıkma oranı, siteden siteye değişiklik gösterir. Yani her bir web sitesinin kendine has bir iş planı mevcuttur. Dolayısıyla hemen çıkma oranı ile ilgili kesin ve net bir bilgi vermek tam manası ile yanlış olacaktır. Fakat araştırma kuruluşlarının yapmış oldukları bir mülakat incelendiğinde ortalama hemen çıkma oranları geneli itibariyle şöyle listelenebilir:

  • • İçerik sitelerinde %40 ile %30 oranında 
  • • Üyelik sitelerinde %30 ile %50 oranlarında 
  • • Blog sitelerinde %70 ile %98 oranlarında 
  • • E-ticaret sitelerinde %20 ile %40 oranlarında 
  • • Servis sitelerinde %10 ile %30 oranlarında olduğu belirlenmiştir.


Hemen Çıkma Oranının Düşürülmesi İçin Neler Yapılmalı?

Herhangi bir içeriği açmaya çalışan kullanıcıların karşısına ne kadar çok reklam çıkarsa kullanıcı o kadar çabuk sıkılır ve siteyi hemen terk eder. Bu nedenle özellikle de kullanıcıların ve diğer katılımcıların ulaşmaya çalıştığı bilginin çok kısa süre içerisinde karşılarına çıkması için gerekli altyapı platformlarının sağlam temeller üzerine oturtulması gerekir.